MonaVie

* Formulated to enhance your body's joint health by increasing mobility and flexibility. * Delivers the nutrition your body needs to help maintain a healthy range of motion. * Helps you maintain a healthy and active lifestyle.

Another Tit-Bit...

MonaVie provides you with the phytonutrients and antioxidants found in many of the world's most nutritious fruits—including Açai Berry. Açai contains concentrated levels of anthocyanins. A powerful family of antioxidants that assists in neutralizing the harmful effects free radicals can have on your body.

Khasiat buah Açai Berry

Buah Açai Berry (sebutan: asahi) ialah sejenis buah yang hanya terdapat di hutan Amazon dan telah menjadi makanan tambahan dan terkini di pasaran. Kajian telah mendapati bahawa buah Açai Berry mengandungi DUA kali ganda khasiat anti-oksida jika dibandingkan dengan buah Blueberry, Delima (Pomegranates) atau apa jua buah-buahan yang terkenal dengan khasiat yang sama. Buah Açai Berry juga terbukti membekalkan pelbagai faedah kesihatan yang lain.

Corak pemakanan kita seharian tidak mencukupi dengan makanan yang berasaskan anti-oksida dan membantu sistem badan kita yang makin lama mengumpul radikal-radikal bebas.

Sepertimana kajian sains telah menunjukkan bahawa radikal-radikal bebas ini yang menjadi punca utama sistem penuaan awal, pertumbuhan kanser dan pelbagai masalah kesihatan yang serius.

Buah Açai Berry berbentuk seolah buah Blueberry. Berbuah dua kali setahun di Selatan Amerika (hutan Amazon), pokoknya tinggi dan kelihatan seolah pokok Palma (terkenal di Utara Amerika) dan kalau di Malaysia, hampir kepada pokok buah Pinang.


Kemampuan buah Açai Berry yang mampu memulihkan secara SEMULAJADI tubuh badan kita daripada penyakit-penyakit kritikal; telah membuat Dr. Charles Schuass (pengasas ORAC - Oxygen Radical Absorbance Capacity) menjalankan kajian tentang khasiat buah Açai Berry.

0 comments:

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

wires in front of sky

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent